Bel mij voor jouw verhaal: 06 146 444 58 
of mail naar: info@3xbtaalverhaal.nl

algemene voorwaarden 3xbtaalverhaal 2024
In deze algemene voorwaarden staan de afspraken die de opdrachtgever en 3xBTaalverhaal met elkaar maken voor het uitvoeren van de opdracht.



OVER WIE EN WAT SPREKEN WE? 
U: is de opdrachtgever die met 3xBTaalverhaal de overeenkomst is aangegaan.
Wij/Ons: is 3xBTaalverhaal, Kamer van Koophandel nummer 74541773
De opdracht: het verzoek van de opdrachtgever aan 3xBTaalverhaal om tegen betaling werkzaamheden te verrichten. 
De overeenkomst: de overeenkomst tussen 3xBTaalverhaal en de opdrachtgever.

WANNEER GELDEN DEZE VOORWAARDEN? 
Deze voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, offerte, rechtsbetrekking en overeenkomst tussen u en ons. Ook zijn deze voorwaarden van toepassing op alle overeenkomsten met ons waarvan de werkzaamheden worden uitgevoerd door derden. Afwijkingen van deze algemene voorwaarden zijn alleen geldig, als u en wij dit vooraf schriftelijk met elkaar hebben afgesproken.

HOE BEGINNEN WE? 
De informatieaanvraag en het kennismakingsgesprek zijn gratis. Bij een langer voorbereidingstraject brengen wij eventueel kosten in rekening. Daar maken we dan in goed overleg afspraken over.

WELKE AFSPRAKEN MAKEN WE OVER DE OFFERTE? 
De offertes die door ons worden uitgebracht zijn zonder verplichtingen en blijven 30 werkdagen geldig. 
Het uitbrengen van een offerte verplicht ons niet tot het sluiten van een overeenkomst.  Zolang er niet officieel sprake is van een opdracht, hebben wij het recht om andere opdrachten uit te voeren. Offertes, overeenkomsten, opdrachtbevestigingen en/of andere aanbiedingen gelden niet automatisch voor toekomstige opdrachten. Gaat u akkoord met de offerte, dan wordt de getekende bevestiging per e-mail aan ons gestuurd.

WELKE AFSPRAKEN MAKEN WE OVER DE OPDRACHT? 
U levert alle informatie, die nodig is om de opdracht zoals afgesproken uit te voeren, op tijd, volgens planning en correct aan. Teksten die bedoeld zijn voor de opdracht worden digitaal en bewerkbaar aangeleverd. Extra kosten die door ons voor de opdracht moeten worden gemaakt, zoals het kopen van beeldmateriaal, tekeningen e.d., worden bij u in rekening gebracht. De afgesproken opleverdatum kan door ons worden overschreden als door u in de vastgestelde overeenkomst veranderingen worden aangebracht.

WAAR GAAN WE VOOR U AAN DE SLAG? 
Opdrachten worden uitgevoerd vanuit onze werklocatie. Als u wilt dat de opdracht op uw locatie wordt uitgevoerd, dan zorgt u gratis voor een geschikte werkplek. Over eventuele reiskosten maken we dan een aparte afspraak.

TOCH NOG IETS VERANDEREN? 
Wij zijn verplicht om de opdracht op een professionele manier en zo goed mogelijk uit te voeren. Als de opdracht wordt gewijzigd nadat de offerte is ondertekend, moeten de gewijzigde afspraken altijd schriftelijk of per e-mail door u worden goedgekeurd. Als de opdracht wordt gewijzigd, uitgesteld of gestopt als gevolg van veranderde omstandigheden bij u, zijn wij niet verplicht om teksten, die nog niet afgerond zijn, te leveren. Wij hebben dan wel recht op betaling voor gedane werkzaamheden en eventueel op vergoeding van de schade voor het niet uitgevoerde deel van de opdracht.

CONCEPTTEKST EN VERWERKEN COMMENTAAR 
Nadat de concepttekst door ons aan u is geleverd, worden uw opmerkingen door ons verwerkt. Een ingrijpende herziening van de tekst, meerdere aanpassingen of wijzigingen van de originele opdracht zijn niet in de afgesproken prijs inbegrepen. Als hier vooraf geen andere afspraken over zijn gemaakt, worden de kosten apart door ons bij u in rekening gebracht. 

ZIJN ER ONVERWACHTE SITUATIES? 
Als er bij ons sprake is van overmacht (bijvoorbeeld door ziekte) brengen wij u hiervan direct op de hoogte als dat van invloed is op het uitvoeren van de opdracht. U heeft dan het recht om binnen 7 werkdagen de opdracht schriftelijk op te zeggen. Werkzaamheden die al zijn uitgevoerd moeten wel aan ons betaald worden. U bent verplicht om van ons het uitgevoerde gedeelte van de opdracht af te nemen en dat gedeelte te betalen. Dit geldt niet als het uitgevoerde gedeelte geen zelfstandige waarde heeft. Natuurlijk doen wij er alles aan om dan een geschikte vervanger voor te stellen die de werkzaamheden over kan nemen. U bent niet verplicht hiervan gebruik te maken.

BENT U NIET TEVREDEN? 
De uitgevoerde werkzaamheden moeten door u worden gecontroleerd, direct op het moment dat de werkzaamheden door ons zijn geleverd. Klachten over de uitgevoerde werkzaamheden moeten door u binnen 8 werkdagen na oplevering schriftelijk aan ons gemeld worden. De melding moet zo gedetailleerd omschreven worden, dat wij adequaat kunnen reageren. U moet ons in de gelegenheid stellen de klacht te onderzoeken. Als u op tijd bezwaar maakt, stelt dit de betalingsverplichting niet uit.
Als vaststaat dat de werkzaamheden niet zoals afgesproken zijn uitgevoerd en op tijd bezwaar door u is gemaakt, dan herstellen wij binnen redelijke termijn de werkzaamheden of voeren wij de werkzaamheden opnieuw uit.
Als komt vast te staan dat een klacht niet terecht is, moet u de hiervoor gemaakte kosten aan ons betalen.

ZIJN WE HET NIET MET ELKAAR EENS?  
Als er meningsverschillen zijn of conflicten die ontstaan uit de opdracht, proberen wij deze altijd eerst met elkaar op te lossen. Mogelijk met behulp van een derde onafhankelijke partij. Komen wij er samen echt niet uit? Dan wordt het meningsverschil beslecht door de rechter in ons arrondissement.

WIE IS WANNEER EN WAARVOOR VERANTWOORDELIJK? 
U bent verplicht om de geleverde teksten te controleren op inhoudelijke fouten en onzorgvuldigheden en accepteert de eventuele verantwoordelijkheid die daaruit voortvloeit. Wij accepteren geen enkele verantwoordelijkheid voor eventuele schade, behalve als de schade het rechtstreeks gevolg is van opzet of bewuste roekeloosheid door ons. Als wordt geoordeeld dat er sprake is van opzet of bewuste roekeloosheid door ons, zijn wij ten opzichte van u mogelijk alleen verantwoordelijk voor vergoeding van de schade tot maximaal het factuurbedrag.

GEHEIMHOUDING 
Wij zijn wettelijk verplicht gegevens van u geheim te houden. Ook als de opdracht is afgerond. 

AUTEURSRECHTEN
Zolang de werkzaamheden niet zijn geleverd of alle facturen zijn betaald, blijven alle rechten bij ons. De geleverde teksten en andere werkzaamheden waarop de Auteurswet van toepassing is, zijn alleen bedoelt voor eenmalige publicatie. Deze teksten en werkzaamheden mogen door u alleen worden gebruikt voor de in de overeenkomst afgesproken doelen. Publicatie in een ander medium en ieder ander gebruik is niet toegestaan zonder dat wij hier schriftelijk toestemming voor geven. Wij kunnen voor toestemming een vergoeding vragen. Wij zijn verplicht unieke teksten en beeldmateriaal te leveren die ons intellectueel eigendom zijn en blijven. 

WAT SPREKEN WE AF OVER BETALEN? 
De factuur moet binnen 14 dagen na factuurdatum door u worden betaald. Bij langdurige of uitgebreide opdrachten kunnen wij betaling in termijnen vragen. Daar worden vooraf schriftelijke afspraken over gemaakt. Alle door ons genoemde prijzen zijn exclusief de wettelijke btw. Bij betalingen later dan één maand na factuurdatum is ook de wettelijke rente verschuldigd vanaf de datum die één maand na de factuurdatum ligt. Hiervoor is dan geen ingebrekestelling meer nodig. Alle buitengerechtelijke en gerechtelijke incassokosten die in verband met te late betalingen zijn gemaakt, moet u dan betalen.

FAILLISSEMENT EN SURSEANCE? 
U en wij hebben het recht de overeenkomst direct stop te zetten in geval van faillissement of surseance van betaling van de andere partij. In geval van uw faillissement hebben wij het recht de overeenkomst stop te zetten, behalve als de gevolgen hiervan in strijd zijn met de redelijkheid en billijkheid.

Op deze voorwaarden is het Nederlands recht van toepassing.
Share by: